BEDSTE DANSKE EPICA
[...] Film Grand Prix’en i Cannes og Epica d’Or er de to tungeste filmpriser, bureauer og virksomheder aspirerer til, og fra i fredags har Danmark for første gang spist brød med de store. Ikke med Lego, Carlsberg og Arla som annoncører, nej, med Midttrafik som den modige kunde. Og som de udførende kræfter finder vi Thomas Falkenberg i et smukt samarbejde med Jan P, vicedirektør Ronni Madsen og deres team i M2Film. Kollektivets gode kemi udløste Epicas fornemste Award for Midttrafiks ”Bussen” i konkurrence med ”The Bear” for Canal+ og ”Cartier Odyssey” for Cartier. Cartier var vinder i Corporate, mens Canal+ vandt Direction & Cinematography, mens ”What a Wonderful World” for BBC, vinder af Editing & Special Effects, udgjorde den fjerde i film-finalen.
”Bussen” havde vundet ”Transport & Tourist” kategorien med en astronomisk jury-bedømmelse på 8,0 på en 10-trins-skala, hvilket ikke er set i Epicas 26-årige historie. [...]
Og de små lande elskede ”Bussen”, der jo har et minimalt budget, sælger verdens mest usexede produkt, og i øvrigt overholder længde-kriteriet på tre minutter. At nogen overhovedet kan finde på at betegne en bus som ”cool” blev betegnet som en ”tendentiøs frækhed af de positive,” som et jurymedlem formulerede sig...
See the case