HVEM ER HAM YDERST TIL HØJRE?
Reklamebureauet Saatchi & Saatchi i Danmark og Coca-Cola Danmark tog fornylig fusen på en flok københavnske biografgængere i Palads Teatret. Se med her.
Vi kender ham alle sammen godt. Ham fjolset oppe på bageste række i biografen, som højlydt slubrer i sugerøret, roder larmende i slikposen eller ligefrem taler i mobiltelefon.
Vi kender også de mange såkaldte ”policy trailers”, som netop skal fortælle os, at vi skal være stille og slukke vores mobiler i biografen.
Coca-Cola og reklamebureauet Saatchi & Saatchi har efterhånden mange års tradition for at kreere sjove og fantasifulde versioner af disse policy trailers og tidligere i år gik det ud over en flok intetanende, filmglade københavnere i Palads Teatret.
Stuntets tagline var ”Please keep quiet during the movie. It’s not the same with you in it.”
Jason Mendes, Executive Creative Director hos Saatchi & Saatchi, fortæller:
- Efter at Regner og Jesper (de to kreative herrer bag stuntet, Regner Lotz & Jesper Isholm, red.) havde udtænkt reklamerne, gik det op for os, at den kreative platform nærmest bad om, at vi lavede et stunt som dette her. Vi har tidligere set ”gæster” dukke op i reklamer, men ikke - så vidt vi ved - så hurtigt efter, at de er blevet filmet og ikke kombineret med en filmsekvens, der var optaget på forhånd. Det krævede en forbandet masse forberedelse at få det til at lykkes på selve aftenen.
– Vi har i en årrække leveret disse spots til Coca-Cola med stor succes, og har hvert år tilføjet mere til eksekveringen. I år var det oplagt at amplificere selve essensen af konceptet ud i en mere involverende og uventet kanal – og således udvide budskabet. Vi lever i en multi-screen verden, og dette er et godt eksempel på at udnytte netop den virkelighed til en fordel, siger Rikke Wichmann Bruun, Managing Director hos Saatchi & Saatchi Danmark.
Og hos Coca-Cola er landechef Charlotte Van Burleigh bestemt ikke utilfreds med resultatet:
- Coca-Cola har en historisk tilknytning til de danske biografer, og jeg tror godt, man kan sige, at vi altid har været en integreret del af danskernes biografoplevelser. Blandt andet på grund af vores sponsorerede policy trailers. Det er faktisk ikke nemt at gøre stilhed spændende, men den kreative lim, der binder dette års eksekveringer sammen er ekstrem stærk, siger hun.
Sammen med produktionsselskabet M2 Film filmede bureauet to Hollywood-agtige filmklip: ”Gangster” og ”Stableboy”. I sidstnævnte befinder vi os i en Lady Chatterly-lignende scene, hvor en ung kvinde forfører en ung mand. Men så....ja, se med her.
See the case